fbpx

A. Guoga: rytuose – Rusijos embargas, vakaruose – protekcionizmas. Ką daryti Lietuvos vežėjams?

Pirmadienį Europos Parlamente (EP) europarlamentaras Antanas Guoga ragino Europos Komisiją (EK) imtis skubių veiksmų padėti pervežimų verslui Lietuvoje. Liberalas vardijo ES šalis nares, kurių protekcionistiniai teisės aktai žlugdo vieningą ES rinką ir šį sektorių. Lietuvos bei kitų Rytų ir Vidurio Europos šalių vežėjų interesus europarlamentaras iš Lietuvos gynė EP plenariniame posėdyje svarstant Rusijos embargo įtaką Europos logistikos sektoriui.

„Rytuose – Rusija ir jos embargas. Vakaruose – protekcionistiniai nacionaliniai įstatymai. Ką daryti mūsų vežėjams? Ir tai vyksta tuomet, kai Europa turi būti kaip niekad solidari,“ – teigia EP narys A. Guoga.

Pasak jo, logistikos sektoriaus situaciją sunkina ir pastaruoju metu augantis protekcionizmas ES vidaus rinkoje. Kai kurios ES valstybės, prisidengdamos socialiniais tikslais, imasi tokių protekcionistinių priemonių, kaip vairuotojų kassavaitinio poilsio transporto priemonėse draudimas, neadekvačios baudos vairuotojams ar griežti nustatymai dėl minimalių pajamų. Tokių reikalavimų įgyvendinimas augina bendrovių administracinius kaštus ir veda logistikos sektorių į dar keblesnią padėtį.

„Visa ES ekonomika, o ne tik atskiros jos šakos, turi vadovautis vieningos rinkos principu, nes tik tuomet ES bus pajėgi išlikti atsispirti Rusijos ekonominiam diktatui ir turės potencijos augimui“, – vieningos ES rinkos privalumus pristatė liberalas

Europarlamentaras jau kreipėsi į ES Transporto komisarę Violetą Bulc ir aptarė tarptautinių pervežimų sektoriaus problemas ir galimus jų sprendimo būdus. „Būtinos skubios priemonės tiek kompensuoti Rusijos embargo pasekmes, tiek sustabdyti protekcionistinius veiksmus. Kitaip Lietuva, o ir kitos logistikos sektoriuje aktyviai veikiančios šalys, gali susidurti su tūkstančių darbo vietų praradimu“, – EP plenarinėje sesijoje akcentavo A. Guoga.

Pasak europarlamentaro, Lietuvos Vyriausybės darbas šioje srityje turi būti vienu iš prioritetų. „Šalies verslui reikia aktyvesnio Vyriausybės politinio dialogo su protekcionistiškai nusiteikusiomis ES šalimis narėmis bei stipraus interesų gynimo“, – apibendrina A. Guoga.

EP narys iš Lietuvos dar praeitų metų spalio mėnesį ėmėsi iniciatyvos atkreipti kolegų europarlamentarų bei atsakingų ES pareigūnų dėmesį į tarptautinių pervežimų sektoriaus problematiką. EP buvo surengtas renginys, kuriame Lietuvos vežėjai automobiliais pristatė savo poziciją ES politikams bei pareigūnams. Taip pat jau yra kreiptasi ir į EK su prašymu imtis priemonių protekcionistiniams veiksmams eliminuoti iš ES vidaus rinkos.

Rusijos embargas skaudžiai kirto Lietuvos tarptautinių pervežimų sektoriui. Skaičiuojama, kad įmonės prarado per 40 milijonų eurų pajamų. Darbo vietų, kurių šiuo metu pervežimų sektoriuje Lietuvoje įsteigta virš 50 tūkstančių, manoma, gali sumažėti net 21 procentu.