fbpx

Pirmos pergalės: EP pirmininkas išėmė Mobilumo paketą iš šios sesijos Strasbūro darbotvarkės

Po Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos, Bulgarijos europarlamentarų ir vyriausybių aktyvių veiksmų, šiandien EP pirmininkas Antonio Tajani išėmė Mobilumo paketą iš plenarinės sesijos darbotvarkės ir šią sesiją dėl šio klausimo balsuojama nebus. Mobilumo grąžinamas svarstyti komitete ir, EP pirmininko teigimu, greičiausiai į plenarinę sesiją bus grąžintas balandžio 3-4 d. Briuselyje.

„Europos Parlamento prezidentas Antonio Tajani įsiklausė į mano ir kitų ES pakraščiuose esančių valstybių atstovų raginimą stabdyti Mobilumo paketą ir nežlugdyti vežėjų sektoriaus mūsų šalyse. Argumentų girdėjom įvairių. Aš visiškai sutinku, kad dažnai vairuotojų darbo sąlygos ir atlygis už darbą yra neadekvatūs. Šią problemą taip pat reikia spręsti. Bet grubiuoju būdu bandyti pašalinti iš konkurencinės kovos Lietuvą, Latviją, Lenkiją, Vengriją, Bulgariją ir kitas šalis yra mažų mažiausiai nesąžininga“, – teigia Lietuvos europarlamentaras Antanas Guoga.

Jo, nuomone EP pirmininko A. Tajani sprendimas, remiantis procedūrinėmis taisyklėmis atšaukti skubotą balsavimą dėl Mobilumo paketo yra itin svarbus. „Nors laikina pergalė, nors dar daug pokalbių reikės, daug argumentų, daug pareigūnų įtikinti, bet nesustosime ir eisime pirmyn. Pervežimų sektorius Lietuvai nepaprastai svarbus. Čia yra didelis gabalas mūsų BVP pyrago, šimtas tūkstančių darbo vietų“, – papildo A. Guoga.

Vien praėjusią savaitę Mobilumo paketui buvo pateikta papildomai virš 1000 įstatymų pataisų, todėl A.Guoga kartu su kitais Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos, Bulgarijos europarlamentarais  organizavo daug procedūrinių veiksmų, kaip užkirsti kelią balsavimui. Vakar kartu su kitais Lietuvos EP nariais išsiuntė laišką EP vadovui prašydamas persiųsti visas naujas pataisas lietuvių kalba, kadangi balsavimas negali įvykti, jeigu naujos pataisos nėra išverstos į visas oficialias ES kalbas.

„Tiek vyriausybė, tiek asociacija „LINAVA“ ne kartą minėjo, jog Mobilumo paketas yra labai nepalankus Lietuvai. Akivaizdu, jog mobilumo paketo svarstymas nėra baigtas, todėl negali būti skubotų sprendimų, kurie itin neigiamai paveiks ES periferines valstybes nares, įskaitant ir Lietuvą“, – apibendrino Lietuvos europarlamentaras.

EP darbo tvarkos taisyklių 175 straipsnis „Plenarinio posėdžio metu pateiktų pakeitimų atrinkimas komitete“ numato, kad „kai pateikiama daugiau negu penkiasdešimt teksto, kurį pateikė komitetas, pakeitimų ar prašymų balsuoti dalimis ar atskiru balsavimu, kad jie būtų apsvarstyti plenariniame posėdyje, Parlamento pirmininkas, pasikonsultavęs su to komiteto pirmininku, gali jam pasiūlyti balsuoti dėl kiekvieno iš tų pakeitimų ar prašymų komitete. Pakeitimai ar prašymai balsuoti dalimis ar atskiru balsavimu, nesurinkę šiame etape bent vienos trečiosios komiteto narių balsų už, neteikiami balsuoti plenarinio posėdžio metu.“

Visoje Europos Sąjungoje yra apie 550 tūkst. vežėjų. Siūlomas sprendimas reiškia, kad jo įgyvendinimui reikės kasmet iš nacionalinių kontrolės tarnybų bent 1,5 mln. darbo valandų visos Sąjungos lygmeniu. Identišką, jei ne didesnį, darbo krūvį turės vežėjai.